Els llibres de
l'equip de l'Altra Ràdio
Los primeros 20 años de contenidos audiovisuales en
Internet. 1000 obras y webs
Títol:Los primeros 20 años de
contenidos audiovisuales en Internet. 1000 obras y webs. Editorial UOC.
(e-pub)
AUTOR: CINTO NIQUI
PREU: 9.49€
NÚM. PÀGINES:264
ISBN:978-84-9064-486-7
FORMAT:E-PUB (1,14 MB) - CASTELLÀ
PUBLICACIÓ:11/2014
Internet ha proporcionat un entorn cada vegada
més favorable per
a la difusió de continguts audiovisuals. Els usuaris poden
accedir a una quantitat ingent de material, creat o no per
professionals. El consum dels audiovisuals ha quedat desvinculat de les
pantalles del cinema i de la televisió i s’ha enriquit amb
l’aparició de nous formats, alguns interactius i
multiplataforma.
Aquest llibre recull més de 1000 títols d’obres
audiovisuals i webs que han destacat en la història
d’Internet i la telefonia mòbil fins l’any 2012. Al
costat de les pel•lícules i els canals de televisió
conviuen els tràilers, els videoclips, les animacions Flash, els
«machinima», les websèries i mobisèries, els
vídeos generats pels usuaris i els videoblocs.
A més de la cronologia explicativa, per facilitar-ne el
coneixement i el possible visionat a Internet, al final del llibre es
fa el recull de totes les obres audiovisuals esmentades: 415 obres i
webs de cinema, 225 espais i canals de TV, 193 websèries, 89
vídeos generats pels usuaris, 54 peces d’art
electrònic, 15 videoblocs, 10 «machinima», 8
mobisèries i 8 webcams.
L’obra és una revisió i ampliació del llibre
Cronologia dels primers 15 anys de l’audiovisual a Internet,
publicat en el 2012.
La Comunicación es vida. Reflexiones
eclécticas sobre TICs y contenidos audiovisuales
Títol: La Comunicación es vida.
Reflexiones eclécticas sobre TICs y contenidos audiovisuales.
Autor: Cinto Niqui
Núm Col·lecció: 191 (Manuales Comunicación)
Tema: CC. de la Informació i Comunicació
Núm. pàgines: 316
ISBN:978-84-9788-305-4
Format:17 x 24 cm. rústica
Publicació:10/2011
Si voleu comprar aquest llibre feu
un clic aquí
fa un recorregut intel·lectual sobre el
«bé» i el «mal» que la
comunicació audiovisual genera en el nostre món i posa en
evidència els seus elements clau. En primer lloc, que la
comunicació és la vida, entesa com alfa i omega de la
nostra civilització i, en segon lloc, que les
«omnipresents» Tecnologies de la Informació i la
Comunicació (TIC) projecten els missatges personals i dels
mitjans perquè siguin usats de manera extensiva per la societat.
Els pensaments exposats provenen dels camps científic,
artístic, filosòfic, místic, històric,
sociològic i econòmic. L'autor ofereix una visió
eclèctica, allunyada de qualsevol dogmatisme i radicalisme, que
busca l'harmonia entre posicions oposades.
Encara que l'ésser humà ha d'intentar assolir la
serenitat i l'harmonia per camins diferents a la majoria dels
continguts propagats pels sistemes tecnològics, la
comunicació audiovisual pot servir perfectament per formar,
educar i entretenir èticament, ni que no sigui la
pràctica majoritària.
Disseny i creativitat sonora. El so al
cinema, la televisió, la ràdio i la música.
Persones i tecnologies que hi intervenen
Títol: Disseny i creativitat sonora. El so al
cinema, la televisió, la ràdio i la música.
Persones i tecnologies que hi intervenen
Autor: Cinto Niqui
Editorial UOC.
Col·lecció: Manuals, 111.
ISBN: 978-84-9788-611-6 Setembre 2007
Els processos de captació, edició,
processament i mescla d'una producció audiovisual tenen molts
aspectes fascinants. Descobrir-ne uns quants és el primer dels
objectius d'aquest llibre. Actualment, amb eines informàtiques
de programari lliure estan a l'abast de tothom. Amb un ordinador, un
micròfon i, si cal, algun aparell enregistrador portàtil
qualsevol persona pot crear i experimentar amb el disseny i la
creació sonora. Mitjançant Internet podem aconseguir
legalment material enregistrat a les bases gratuïtes d'efectes de
so i a les webs que ofereixen música de lliure ús. A les
pàgines d'aquest llibre trobaran algunes adreces útils.
També s'inclouen molts comentaris, opinions i maneres de
treballar que poden servir de referència i d'orientació
inicial perquè cadascú pugui trobar el seu estil. A la
primera part, el fil conductor principal són totes les feines
relacionades amb la sonorització de la ficció
audiovisual, el tractament del so a la ràdio i la
televisió i la sonorització musical. A banda dels
comentaris dels professionals, trobaran alguns consells pràctics
que els poden ajudar. La segona part del volum està dedicada a
repassar tota la tecnologia relacionada amb l'àudio digital
actual. La voluntat és recollir un ventall tan ampli i
vistós com sigui possible de la multitud de recursos que hi ha a
l'abast.
La ràdio en català a l'estranger
Títol: La ràdio en català a
l'estranger
Autors: Martí Garcia-Ripoll Duran i Cinto Niqui Espinosa
Editorial: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de
Barcelona.
Col·lecció Documents núm. 80.
ISBN: 978-84-490-2499-3 Juliol 2007
Si voleu comprar aquest llibre feu
un clic aquí
Aquest treball d'investigació recull per
primera vegada tots els programes de ràdio que es van fer en
català, durant el segle XX, a l'estranger. El llibre té
dues parts. "Una història de L'Hora Catalana. El programa de
ràdio dels catalans emigrats i exiliats a Amèrica" i "Les
emissions internacionals en llengua catalana".
L'Hora Catalana, que va començar a Buenos Aires l'any 1928, no
solament va ser el primer programa de ràdio en català
fora de Catalunya, sinó que va ser també la primera
programació en llengua estrangera que es va fer a tot
Amèrica per i per a les comunitats d'immigrants, i a la qual,
anys després, s'hi afegirien altres Hores Catalanes de
Ràdio produïdes a Montevideo, Santiago de Xile,
Valparaíso, l'Havana, Mèxic, Caracas i altres ciutats.
Des de 1939 fins a 1976, els espais emesos en ona curta des de
l'estranger van permetre mantenir present la llengua catalana a la
ràdio, sobretot fins a la meitat de la dècada dels
seixanta. Només aquesta dada reflecteix la seva
transcendència. Durant el franquisme van transmetre programes en
català: Ràdio Moscou, la BBC, Radio España
Independiente, Ràdio París, Office of War Information
(CBS,NBC), Ràdio Belgrad, Ràdio Praga, Ràdio
Pequín, Ràdio Budapest, Ràdio Transmundial
(Mònaco) i Ràdio de les Valls. Més endavant
també ho van fer: Ràdio Andorra, la BRT de Bèlgica
i Ràdio Exterior d'Espanya. De totes aquestes emissores se'n
parla a la segona part.
Fonaments i usos de tecnologia audiovisual
digital
Títol: Fonaments i usos de tecnologia
audiovisual digital
Autor: Cinto Niqui Editorial
UOC. Col·lecció: Manuals, 114.
ISBN: 978-84-9788-629-
1 Setembre 2007
El llibre vol ajudar a millorar la cultura
audiovisual de les persones, que avui forma part de la cultura general,
i vol contribuir a què la tecnologia audiovisual estigui al
servei de les necessitats reals de la societat, afavorint la bona
comunicació entre els individus, per tal que siguin més
cultes i rics en experiències comunicatives que els facin
créixer humanament. Conèixer les tecnologies i els usos
de les diverses tecnologies que es fan servir als mitjans de
comunicació audiovisual és l'objectiu principal d'aquest
llibre. El segle XXI porta una important novetat: fent servir algunes
de les tecnologies recollides en aquest llibre, tothom pot expressar-se
audiovisualment i pot fer arribar les seves creacions a moltes
persones.
Radio: Historia y Técnica
Títol: Radio: Historia y Técnica
Autor: Juan Juliá Enrich
Editorial Marcombo S.A.,
Any 1993 (Re-editat en forma de pack junt a "Emisores y receptores",
l'any 2004)
Un documentat passeig per la història de
la ràdio des de múltiples vessants: la de les emissores,
els fonaments tecnològics, els equips receptors, etc. El volum
conté un gran nombre d'il·lustracions i un DVD.
|